Существование как соотношение двух элементов в движении .
Два определения , основные для интуитивного обсуждения движения , которые интерпретируем из книги H. БУРБАКИ , “ТЕОРИЯ МНОЖЕСТВ “, изд .”МИР “,Москва 1965., Сводка результатов :
1.)* Если f _ взаимно однозначное отображение множества Е на F , соотношение
y = f (x ) не только функционально по y , но также функционально по x . Как функциональное по х соотношение, оно определяет взаимно однозначное отображение множества F на Е , назõваемое отображением , обратнõм к f .
Заметим, šто распространение отображения, обратного к f , совпадает c обратнõм распространением отображения f .
Пусть g - отображение, обратное к f ; соотношения “у =f (x )” и “x =g (y )” эквивалентно; отображение, обратное к g , есть f . )* (Стр. 362.)*
2.)* Пусть R {x, y } _ соотношение между обстсим элементом с множества E и обстсим элементом y множества F . Имеет место эквивалентность между следующими двумя предложениями :
“каково бõ ни бõло x , существует такое y , что R {x, y }”
и
“существует такое отображение f множества E в F ,
цто для всякого x R {x, f (x )}”.
Утверждение об этой эквивалентности назõвается аксиомой вõбора (или аксиомой Цермело ).
)* (Стр. 377.)
Два определения , основные для интуитивного обсуждения движения , которые интерпретируем из книги H. БУРБАКИ , “ТЕОРИЯ МНОЖЕСТВ “, изд .”МИР “,Москва 1965., Сводка результатов :
1.)* Если f _ взаимно однозначное отображение множества Е на F , соотношение
y = f (x ) не только функционально по y , но также функционально по x . Как функциональное по х соотношение, оно определяет взаимно однозначное отображение множества F на Е , назõваемое отображением , обратнõм к f .
Заметим, šто распространение отображения, обратного к f , совпадает c обратнõм распространением отображения f .
Пусть g - отображение, обратное к f ; соотношения “у =f (x )” и “x =g (y )” эквивалентно; отображение, обратное к g , есть f . )* (Стр. 362.)*
2.)* Пусть R {x, y } _ соотношение между обстсим элементом с множества E и обстсим элементом y множества F . Имеет место эквивалентность между следующими двумя предложениями :
“каково бõ ни бõло x , существует такое y , что R {x, y }”
и
“существует такое отображение f множества E в F ,
цто для всякого x R {x, f (x )}”.
Утверждение об этой эквивалентности назõвается аксиомой вõбора (или аксиомой Цермело ).
)* (Стр. 377.)
2 комментария:
Antud juhul tahan minna problemaatilisemasse valdkonda, seoses väidetega "Higgsi bosoni" tõenäosuslikust avastamisest (seoseenergiaga ca` 125 prootonit).
Millegipärast seostatakse see boson, kehana, ikka ja jälle nn. lähimõju printsiibi-kohase "kandjana" - antud juhul seega siis nö. massi-ülekandjana?! Minu maailmavaatega see kuidagi ei sobi, kes ma vaatlen mingi keha liikumisolekut mingis ruumis - antuna/tekkinuna - ja sellisena kehtivana nii kogu ruumis kui ka Ruumi enda kogumõju liikuvale kehale (võrdle: fotomeetrilise efektiga - KUI mingi keha oleks mõnda aega Absoluutses Ruumis paigal - saades lõpmatus ajas - lõpmatu koguse energiat!?)
Need 2 lemmat - lubavad "lühiajalise fluktuatsiooni" lugeda eksisteerivaks - funktsionaalse seosena ruumis ja seega ka nö. "kleepumist" teatud liikumisolekus kehaga - andes sellele kehale massi (laiskuse/inertsi).
Samas: Enne fluktuatsiooni-olekut me ei saa eitada selle seisundi "olematust" - inertsita "eetri-supina", mis omistab valgusele/signaalile tema piiratud/etteantud kiiruse.
Mudelina võime niisiis ikkagi vaadelda "eetrit Absoluutses Ruumis" - mis ON korrastatud (mõtlen siinjuures Ruumi sellist orienteeritust, mis praegu eksisteerib) ja mis tingib selle nn. parem-vasak ühepoolse ülekaalu, koos praeguse eksistentsiga. Selline kontseptsioon ei erine (paljuski) Piibli väitest Valguse loomisena - hajutatud kaoses - ja selle korrastatusega.
Näiteks vene akadeemik Vernadski koolkond lõi nn. Negentroopiateooria, mille esimene yeoreem on: Lõpmatus Ruumis, Lõpmatus Ajas - tekivad mistahes entroopilises soojussurmas (kaoses) negentroopia-keskmed, mis levivad ja korrastavad kogu olemasoleva (Negentroopia I. Seadus). Sellisel alusel: loob Vernadski "Avatud Isearenevate Süsteemide teooria", milles Eksistentsi ja Arengut kindlustavad 2 liiki SEOSED: säilivusseosed ja - nii üksikelemendi kui ka kogu-koosluse - avatust kindlustavad arenguseosed.
Riigi (eraldi veel nn. etnilise riigi!) vastavad seosed on niisiis: Seadused (alates Põhiseadusest kuni määrusteni) - mis on riiklik-territoriaalse säilivuse primaarne nõue - ja Avatus, Valikuvabadusena nii isiksusele kui ka vähimalegi populatsioonile elanikkonnast. KUI säilivusseosed hakkavad piirama arenguvabadust - muutub riik kinniseks, kaob areng; KUI vabadusastmed on liig lõdvad - tekib anarhia ja riik laguneb.
Eelnevat "hoiab koos" Maailmavaade, mille säilivust ja arengut tagab ühiskond: nii Isiksustena kui perekonnana (ka ühiskondlike liikumistena).
Järeldus: mistahes poliitikult või poliitiliselt parteilt tuleb aru nõuda: nende Maailmavaatelises veendumuses! //Kaasaegne anekdoot: Eestis ei ole ühtegi Parteid, millel oleks mingigi kindel Maailmavaade (tõsi, on ideoloogiaid ja ideoloogilisi vaateid, Maailmavaade aga puudub!?).
Tõepoolest. Vaadelda mingit "Higgsi bosonit" - kui keskkonda, mille murdumisnäitaja määrab valguskiiruse c; seejärel nimetada see "sunnitud kiirus" absoluutseks, selliseks, mis määrab massi, (laiskuse) inertsi mõõduna.
Tore.
Отправить комментарий